Холоденко Зоя Миколаївна, вчитель початкових класів Більмацької ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Вчитель майбутнього. Хто це? Якими вміннями, знаннями і навичками він повинен володіти? Які сучасні технології йому приходять на допомогу в навчанні дітей? Чи може бути «сучасним» вчитель, за плечима якого більше 30 років педагогічного стажу?
Безперечно, це питання сьогодні надзвичайно актуальне і хвилює учителів як шкіл у великих містах, так і в маленьких містечках. Однозначно, це повинна бути «гнучка» людина, здатна постійно змінюватися сама та вести за собою інших, опановувати нові знання й передові технології, майстерно використовувати (поєднувати) їх на уроках. Та головне – тонко відчувати межу, де можна застосувати інноваційні технології, а де приділити час живому спілкуванню з дитиною. «Майбутній» вчитель – це грамотний психолог. Він повинен відчувати дитину, бути з нею на одній хвилі. Не маловажливо, щоб педагог розумівся на інтересах дітей, чим вони «живуть»: їхні вподобання в музиці, фільмах, комп’ютерних іграх, моді… Та найважливіше, вчитель повинен бути відкритим для спілкування і для ведення діалогу з учнем, а в деяких ситуаціях навіть замінювати йому товариша. І не важливо, вчителю 35 років чи 50.
За швидким розвитком сучасних технологій та глобальною комп’ютеризацією ми часто мало приділяємо уваги живому спілкуванню, людським чеснотам та якостям. Тому вчитель – це ще й взірець толерантності, комунікабельності, гуманності, відповідальності, небайдужості, порядності та мобільності. Вимоги до вчителя, як бачимо, виросли в рази. Та це не дивно, адже йому довіряють найдорожче, що є – дітей. І те, якими вони виростуть і якою дорогою підуть по життю, великою мірою залежить саме від педагога.
|